Historiefortelling - Et deilig krydder i markedsføringen!

Historiefortelling i markedsføring er som å servere en bedre middag til kundene dine. Men i stedet for å servere dem en kjedelig, tørr fiskepudding, serverer du en saftig, velsmakende historie - En som gir dem vann i munnen, og lysten på mer!

Ved å fortelle historier om merkevaren din, kan du formidle verdiene og budskapet ditt på en mer engasjerende og minneverdig måte enn bare å presentere fakta og tall. Det er som å gi kundene en personlig opplevelse av merkevaren din, som gjør at de blir nysgjerrige på hva mer du har å tilby.

Skap en sterk identitet

Historiefortelling kan også hjelpe deg med å skille din merkevare fra konkurrentene dine, som å være den eneste restauranten i byen som serverer "historisk lapskaus". Ved å fortelle unike og engasjerende historier om merkevaren din, kan du skape en sterk merkevareidentitet som kundene dine vil huske.

La kundene føle seg hjemme

I tillegg kan historiefortelling bidra til å skape en følelse av fellesskap og lojalitet hos kundene dine. For jo bedre kjent med din merkevare du lar kundene bli, desto mer “hjemme” kan de føle seg hos deg. For det er et faktum; Om man føler seg hjemme, vil man gjerne komme på besøk igjen.

Hva er vitsen?

For å dra nytte av historiefortelling i markedsføringen din, anbefales det å være ærlig, autentisk og relevant for målgruppen din. Det er ikke nødvendigvis lett, men kanskje kan du bruke venner, kjente eller ansatte i bedriften til hjelp her? En “enkel” inngang er å tilsette litt humor, det er noe alle setter pris på. Selv de tørreste av oss, får et smil fra noen😉

Samlet sett er historiefortelling et kraftfullt verktøy i markedsføringen, det er noe som får din merkevare til å skille seg ut og som gjør at du kan knytte kundene tettere til deg.

Vet du ikke helt hvordan din historie skal starte? La meg hjelpe deg å finne historiene i veggene på din bedrift!

Forrige
Forrige

Lag gode innlegg for sosiale media!

Neste
Neste

Fototips - Regelen om “tre deler”